Expand side menu Expand top menu

Pressmeddelande – Norvatek förvärvar Elva och Emendo

16 november 2017

Genom förvärvet får Norvatek tillgång till en bred kompetens inom vatten- och avloppsrening. Förvärvet är ett led i Norvateks tillväxtstrategi och breddar Norvateks marknad inom VA.

Elva och Emendo, med kontor i Motala, Örebro och Krokom, har en lång erfarenhet och bred kompetens inom vatten- och avloppsrening.

”Förvärvet är ett mycket bra komplement till vår nuvarande verksamhet och gör att vi flyttar fram våra positioner inom VA-området. Vi ser en betydande potential i att fortsätta utveckla verksamheterna och genom den breda erfarenhet och kompetens som finns inom Elva och Emendo kommer Norvateks position att stärkas väsentligt. Ett starkare koncept för framtiden”, säger Kjell Thörnbring, vd för Norvatek gruppen.

För ytterligare information kontakta:

• Kjell Thörnbring, VD, Norvatek, tel +46 703 11 90 25
  • Mats Andersson, VD, Elva ProcessAutomation AB och Emendo AB, tel +46 706 22 94 44
  • Jörgen Carlsson, Marknadschef, Elva ProcessAutomation AB och Emendo AB, tel +46 702 33 53 23

Norvatek löser dina vatten- och avloppsproblem
Norvatek löser dina vatten- och avloppsproblem NORVATEK hanterar hela vatten- och avloppslösningar för större infrastrukturprojekt som t.ex. bro- och tunnelbyggen, renovering och nybyggnationer av pumpstationer till uppgraderingar av hela reningsverk. Det finns ett engagemang i hela processen – från projektering, design och konstruktion till prefabricering, montering, leverans och installation. Vår vision är att driva utvecklingen i branschen. Leveranserna är alltid snygga, genomtänkta och driftklara anläggningar. Norvatek erbjuder bekymmersfrihet under lång tid och en premium-känsla i alla led.

Ladda ner pressmeddelande

Referensobjekt

Wåge blir en del av Norvatek

Samgåendet mellan Norvatek och Wåge innebär att vi tillsammans blivit en av marknadens starkaste aktörer inom pumpstationer. Vi har nu all kunskap och kompetens under samma varumärke – Norvatek. Läs mer …

Pressmeddelande – Norvatek förvärvar Elva och Emendo

Norvatek förvärvar Elva Processautomation AB och Emendo AB. Förvärvet är ett led i att stärka produktportföljen, flytta Norvatek uppåt i värdekedjan och som oberoende leverantör kunna erbjuda kunderna ett bredare sortiment. Läs mer …

Nytt avsaltningsverk på Ölands med Norvatek VM-station

Den 22 juni i år invigdes en ny avsaltningsanläggning på Öland. Norvateks pumpstation pumpar vattnet från Östersjön in i avsaltningsverket. Läs mer här >>

Artikel om VA-mässan i Töreboda

Läs artikel ur Mariestadstidningen om VA-mässan i Töreboda 18 maj. Till artikeln >>

Västsveriges största VA-mässa

Den 18 maj hälsar Norvatek, Wåge och ASB utställare och besökare välkomna till Västsveriges största VA-mässa! Läs mer här.

Projektledare Norvatek

Vi rekryterar nu en engagerad och driven Projektledare till vår verksamhet i Göteborg! Läs mer här.

Ny faktureringsadress!

Faktureringsadress för Nordiska VA-teknik (NORVATEK): Nordiska VA-teknik AB Orrekulla Industrigata 27 425 36 Hisings Kärra Mejlfaktura skickas till levfaktura@norvatek.se

Nu satsar vi på Mälardalen!

Välkommen att kontakta Per Hedberg på Norvateks nya kontor i Västerås.